Οι ευεργετικές ιδιότητες της μπανάνας

Οι ευεργετικές ιδιότητες της μπανάνας

 

Τα οφέλη στην υγεία από τις μπανάνες

Οι ευεργετικές ιδιότητες της μπανάνας.

  • Ενέργεια: Οι μπανάνες περιέχουν τρία φυσικά σάκχαρα  την σακχαρόζη, τη φρουκτόζη και την γλυκόζη σε συνδυασμό με ίνες. Μια μπανάνα δίνει μια άμεση, διαρκή και ουσιαστική ώθηση ενέργειας.  Δύο μπανάνες παρέχουν αρκετή ενέργεια για μια επίπονη 90λεπτη προπόνηση γι’ αυτό και οι κορυφαίοι αθλητές καταναλώνουν πολλές μπανάνες.
  • Κατάθλιψη και συναισθηματικές διαταραχές: Οι μπανάνες βοηθούν όσους πάσχουν από κατάθλιψη. Αυτό συμβαίνει επειδή οι μπανάνες περιέχουν τρυπτοφάνη που μετατρέπεται σε σεροτονίνη η οποία χαλαρώνει και βελτιώνει την διάθεση…
  • Προεμμηνορροϊκό Σύνδρομο: Η βιταμίνη B6 που περιέχει επηρεάζει θετικά τη διάθεση.
  • Αναιμία: Η μπανάνα περιέχει πολύ σίδηρο και αυξάνει την παραγωγή της αιμοσφαιρίνης στο αίμα και έτσι βοηθά σε περιπτώσεις αναιμίας.
  • Αρτηριακή πίεση: Αυτό το μοναδικό τροπικό φρούτο έχει εξαιρετικά υψηλή περιεκτικότητα σε κάλιο και χαμηλή περιεκτικότητα σε αλάτι, καθιστώντας το ιδανικό να κτυπήσει την αρτηριακή πίεση. Έτσι, μειώνει τον κίνδυνο της αρτηριακής πίεσης και εγκεφαλικού επεισοδίου.
  • Μάθηση: Το κάλιο και τα σάκχαρα που περιέχονται στις μπανάνες μπορεί να βοηθήσουν στη μάθηση, καθιστώντας τους μαθητές πιο προσεκτικούς.
  • Δυσκοιλιότητα: Οι μπανάνες έχουν ψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες και μπορεί να βοηθήσουν την αποκατάσταση της φυσιολογικής δράσης του εντέρου.
  • Κούραση: Ένας από τους ταχύτερους τρόπους για τη θεραπεία της κόπωσης είναι να γίνει ένα milkshake μπανάνα με μέλι. Η μπανάνα καταπραΰνει το στομάχι και, με τη βοήθεια του μελιού, αυξάνονται τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα κι ενυδατώνεται ο οργανισμός.
  • Καούρα στο στομάχι και έλκος: Οι μπανάνες δρουν ως αντιόξινα για το στομάχι και προσφέρουν άμεση ανακούφιση. Εξουδετερώνουν, επίσης, την υπερβολική οξύτητα και μειώνουν τον ερεθισμό με την επικάλυψη των βλεννογόνου του στομαχιού.
  • Πρωινή αδιαθεσία: Τρώγοντας μπανάνες μεταξύ των γευμάτων βοηθά στη διατήρηση των επιπέδων σακχάρου στο αίμα κι έτσι έχουμε συνεχώς καλή διάθεση.
  • Τσιμπήματα κουνουπιών: Δρα ως αντιισταμινικό σε τσιμπήματα εντόμων όταν τρίβεται η προσβεβλημένη περιοχή με το εσωτερικό της φλούδας της μπανάνας. Έτσι μειώνεται το πρήξιμο και ο ερεθισμός.
  • Νεύρα: Οι μπανάνες είναι πλούσιες σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β που βοηθούν το νευρικό σύστημα.
  • Πανικός: Για την αποφυγή του πανικού που προκαλεί έντονη επιθυμία για τροφές, πρέπει να ελέγχουμε τα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα μας, απολαμβάνοντας πλούσια σε υδατάνθρακες τρόφιμα, όπως, οι μπανάνες κάθε δύο ώρες για να κρατηθούν τα επίπεδα σταθερά αποφεύγοντας έτσι τις σοκολάτες.
  • Έλεγχος της θερμοκρασίας του σώματος: Είναι δροσιστικό φρούτο και απολαυστικό ιδίως σε περιοχές που κάνει πολύ ζέστη.
  • Κάπνισμα: Οι μπανάνες μπορούν, επίσης, να βοηθήσουν τους ανθρώπους που προσπαθούν να σταματήσουν το κάπνισμα. Οι B6 και B12, το κάλιο και το μαγνήσιο που περιέχουν, βοηθούν τον οργανισμό να ανακάμψει από τις επιπτώσεις της στέρησης της νικοτίνης.
  • Άγχος: Το κάλιο βοηθά στην ομαλοποίηση του καρδιακού παλμού, στέλνει οξυγόνο στον εγκέφαλο και ρυθμίζει το υδατικό ισοζύγιο του οργανισμού μας. Όταν είμαστε αγχωμένοι, ο μεταβολικός ρυθμό μας αυξάνεται, μειώνοντας έτσι τα επίπεδα καλίου μας. Τρώγοντας έτσι μια μπανάνα αυξάνουμε το κάλιο του οργανισμού μας.
  • Κονδυλώματα: Οι εναλλακτικοί ορκίζονται ότι όταν τοποθετηθεί η μπανάνα από την εξωτερική πλευρά στο σημείο των κονδυλωμάτων ως επίθεμα για πολλές ώρες θα εξαφανίσει τα κονδυλώματα.

Συγκρίνοντας την μπανάνα με ένα μήλο, η μπανάνα έχει τέσσερις φορές περισσότερη πρωτεΐνη, δύο φορές υψηλότερη περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες, τρεις φορές περισσότερο φώσφορο, πέντε φορές περισσότερη βιταμίνη Α και σίδηρο, και δύο φορές περισσότερες τις άλλες βιταμίνες και μέταλλα. Είναι επίσης πλούσια σε κάλιο και αυτό κάνει την μπανάνα πολύτιμης αξίας τρόφιμο.

Μην βάζετε τις μπανάνες στο ψυγείο!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *