Ο Καθυστερημένος Μυικός Πόνος

Υπάρχουν πολλά θέματα στο πλαίσιο της επιστήμης της άσκησης, που δεν είναι καλά κατανοητά , και η εμφάνιση καθυστερημένου μυικού πόνου είναι ένα από αυτά.

Ο πόνος αυτός αποτελεί μια οικεία εμπειρία για τους αθλητές κάθε επιπέδου και μπορεί να περιγραφεί ως μυικός πόνος που εμφανίζεται 24 έως 48 ώρες μετά από έντονη άσκηση. Η αίσθηση μπορεί να κυμαίνεται από ήπια δυσφορία μέχρι και εξουθενωτικό πόνο.. Η εμφάνισή του διαφέρει από τον οξύ μυϊκό πόνο, που τα συμπτώματά του μπορεί να γίνουν αισθητά κατά τη διάρκεια ή αμέσως μετά από μια έντονη περίοδο άσκησης.. Αυτός συνήθως οφείλεται σε αύξηση των ιόντων υδρογόνου που συνδέονται με συσσώρευση γαλακτικού οξέος ή σε οίδημα από συγκέντρωση υγρού στους ιστούς.

Διάφορες θεωρίες έχουν προταθεί για να εξηγήσουν την υποκείμενη αιτία της έναρξης του καθυστερημένου μυϊκού πόνου, ωστόσο καμία δεν είναι καθολικά αποδεκτή. Υπάρχουν επίσης πολλοί ανεπίσημοι ισχυρισμοί ,ότι οι επιπτώσεις του ΚΜΠ μπορεί να μειωθούν με διάφορους τρόπους θεραπείας.Ωστόσο , καμία μέθοδος δεν έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει τόσο στην θεραπεία όσο και στην πρόληψη της εμφάνισης του καθυστερημένου μυικού πόνου.

Αιτίες

Παρά το γεγονός ότι η πραγματική παθοφυσιολογία του ΚΜΠ είναι αμφισβητήσιμη, οι περισσότεροι ερευνητές συμφωνούν ότι, είναι αποτέλεσμα της επίπονης έκκεντρης-πλειομετρικής δράσης των μυών .

Ο Stone και οι συνεργάτες του διαπίστωσαν ότι οι στατικές και οι μειομετρικές δράσεις μυών προκάλεσαν μικρή ή μηδενική εμφάνιση ΚΜΠ σε σχέση με την ακραία αίσθηση του πόνου που εμφανίστηκε μετά από πλειομετρική προπόνηση αντίστασης.

Μελέτες που έγιναν σε αθλητές αντοχής σε δαπεδοεργόμετρο , διαπίστωσαν ότι το τρέξιμο στην κατηφόρα – πλειομετρική προπόνηση- οδηγεί σε σημαντικά υψηλότερο επίπεδο εμφάνισης ΚΜΠ σε σύγκριση με το τρέξιμο σε επίπεδο έδαφος. Αυτό είναι ένα φαινόμενο που πολλοί δρομείς μπορούν να το επιβεβαιώσουν!

Γαλακτικό οξύ

Το γαλακτικό οξύ και η συσσώρευση του , κάποτε πίστευαν ότι ήταν μια σημαντική αιτία του ΚΜΠ, ωστόσο αυτό δεν συμβαίνει. Τα επίπεδα του γαλακτικού στο αίμα επιστρέφουν στα φυσιολογικά επίπεδα μέσα σε μία ώρα μετά την άσκηση , ακόμη και μετά από περιόδους εξαιρετικά έντονης άσκησης . Οι μελέτες σχετικά με το κατηφορικό τρέξιμο , έδειξαν ότι, αν και οδήγησε σε μεγαλύτερη εμφάνιση ΚΜΠ σε σύγκριση με το τρέξιμο σε επίπεδο έδαφος , παρόλα αυτά παρήγαγε σημαντικά μικρότερη συσσώρευση γαλακτικού οξέος στο αίμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *