5ος Διεθνής Oρειβατικός αγώνας Ψηλορείτης «Psiloritis race» στην πρώτη θέση οι αθλητές του Συλλόγου μας Π.Καμπαξής και Μ. Σηφάκης

Με απόλυτη επιτυχία διεξήχθη ο 5ος Διεθνής Oρειβατικός αγώνας Ψηλορείτης «Psiloritis race» με περισσότερους από 150 αθλητές από 10 διαφορετικές χώρες να λαμβάνουν μέρος και να «τρέχουν στα βήματα του Δία»…

Μέσα σε ένα μαγευτικό σκηνικό οι δρομείς των 35 χιλιομέτρων ξεκίνησαν στις 7:30 το πρωί της 1ης Ιουνίου από το Οροπέδιο της Νίδας στα Ανώγια και αφού «έπιασαν» την κορυφή του Ψηλορείτη κατηφόρισαν προς τους πρόποδες, με την πρώτη δυάδα να τερματίζει μετά από 3 ώρες 32 λεπτά και 57 δευτ. στο χωριό Κουρούτες. Οι Μανώλης Σιφάκης και Παντελής Καπαξής έχουν προϊστορία καθώς ο μεν έχει τερματίσει πρώτος σε όλους τους αγώνες μέχρι στιγμής και ο δε «συν-τερματίζει» μαζί του για δεύτερη φορά μετά την πρώτη διοργάνωση. Ο Μανώλης Λουκάκης ανέβηκε στο τρίτο σκαλί τερματίζοντας μετά από 3 ώρες και 42 λεπτά.

Μανώλης Σιφάκης (1ος στα 35 χλμ.): «Ο αγώνας ήταν πολύ δυνατός, ευτυχώς δεν φύσαγε αέρας. Η διαδρομή ήταν η συνηθισμένη με μόνο πρόβλημα λίγο στην επιστροφή αλλά τον κατέχαμε τον δρόμο και τον βρήκαμε. Είχαμε ανταγωνισμό με τον τρίτο σε ένα σημείο στην κατηφόρα του καταφυγίου να μας φτάνει αλλά ύστερα πιάσαμε χωματόδρομο και δεν μας ξαναείδε. Του χρόνου θα ξαναέρθω βέβαια και θα έρχομαι ακόμα γύρος τα 65 χρόνια και ύστερα τέλος. Στον πρώτο αγώνα είχα τερματίσει και πάλι με τον φίλο μου τον Παντελή. Εύχομαι να έρθει και αυτός άλλα 65 χρόνια. Έχω βάλει στόχο τα 70 με την 70ή να την τρέξω(!) μετά οι άνθρωποι μπορεί να με βαρεθούνε. Χρόνο με τον χρόνο και η οργάνωση και εμείς μαθαίνουμε από τα λάθη μας και έχουμε πολλά ακόμα να δώσουμε. Θέλει ακόμα δουλειά αλλά είναι από τις καλύτερες διοργανώσεις στην Κρήτη και θα συνεχίσει και θα μεγαλώσει».

Παντελής Καπαξής (1ος στα 35 χλμ): «Είναι η τέταρτη φορά που τρέχω τον αγώνα. Είναι από τις σημαντικότερες διοργανώσεις στην Κρήτη και από τις καλύτερες βουνού στην Ελλάδα. Έχω τρέξει σε παγκόσμια και πανευρωπαϊκά πρωταθλήματα και οι προδιαγραφές του Ψηλορείτη είναι σε πολύ υψηλά στάνταρ. Είναι πολύ ωραία διαδρομή. Σήμερα το πήγαμε μαζί με τον Μανώλη. Δεν πήγαμε πολύ χαλαρά, μπορεί να τερματίσαμε μαζί αλλά είχαμε πάρα πολύ γρήγορο ρυθμό. Είχαμε λίγο μπέρδεμα στην σήμανση της κατάβασης αλλά το βουνό το ξέρω. Το έχω περπατήσει αρκετές φορές οπότε δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερο πρόβλημα. Θέλει απλά λίγο προσοχή στην σήμανση, όχι για εμάς που ξέρουμε το βουνό αλλά για κάποιους που έρχονται πρώτη φορά να τρέξουν, να μην τα χάσουν γιατί αν πανικοβληθείς χάνεις την διαδρομή και χρόνο. Ο φετινός στόχος σε πρώτη φάση είναι ένας αγώνας του Παγκοσμίου πρωταθλήματος στην Αμερική, 160 χιλιομέτρων, στο Κολοράντο. Ο Διεθνής αγώνας ξεκινάει από τα 3.000 μέτρα και φτάνει μέχρι τα 4.200 μέτρα υψόμετρο. Σήμερα ήταν ένα καλό τεστάκι για τον αγώνα του Αυγούστου. Του χρόνου σίγουρα θα δώσουμε το παρών στον Ψηλορείτη. Πάνω απ όλα να έχουμε την υγειά μας και ευελπιστώ κάθε χρόνο να μαζεύονται περισσότεροι αθλητές να τιμούν αυτόν τον αγώνα. Η φιλοξενία που έχουμε εδώ είναι ανεπανάληπτη, χωρίς να θέλω να μειώσω άλλους αγώνες αλλά εδώ οι άνθρωποι γίνονται θυσία και εμείς πρέπει να τιμάμε αυτόν τον αγώνα. Οι διοργανωτές είναι αθλητές και αυτό είναι το καλό. Όταν διοργανώνει αγώνα αθλητής και όχι παράγοντας πάντα υπάρχει επιτυχία».

Πρώτη γυναίκα των 35 χιλιομέτρων αναδείχθηκε η Σαριδάκη Ελένη με χρόνο 4 ώρες και 26 λεπτά για να την ακολουθήσουν η Κισηνού Στέλλα με 5ω.5λ.20δ. και η Φίγκιουρετ Μπέτυ (5 ώ. 22 λ. 16δ.).

Στην μικρότερη διαδρομή, αυτή των 8.5 χιλιομέτρων, η Στυλιανάκη Άννα έσπασε το ρεκόρ των 45 λεπτών και με χρόνο 39 λ.20.3″ πήρε το χρυσό μετάλλιο. Η αθλήτρια του Πανελληνίου ξεκίνησε μαζί με τους υπόλοιπους συμμετέχοντες από το χωριό Πλατάνια για ολοκληρώσει και εκείνη την προσπάθειά της στην αψίδα που είχε τοποθετηθεί μπροστά στο πνευματικό κέντρο στις Κουρούτες.

Στην δεύτερη θέση τερμάτισε η Βροντάκη Αδαμαντία από τον Ο.Κ.Α Πρέβελη με χρόνο 52΄09″. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν δύο «ανεξάρτητες» αθλήτριες. Η Σωμαράκη Μαρία και η Βροντάκη Γεωργία τερμάτισαν στην 1 ώρα και 54 δευτερόλεπτα.

Άννα Στυλιανάκη (1η στα 8,5 χλμ): «Το ότι είμαι γυναίκα και είμαι πρώτη στα 8,5 χιλιόμετρα έτυχε. Αυτό δεν σημαίνει ότι οι άλλοι αθλητές δεν προσπαθούν ή ότι δεν είναι καλοί. Ήταν δύσκολη διαδρομή αλλά ήταν ωραία. Είναι πάντα ωραία να τρέχεις στον τόπο σου. Ο στόχος θα δείξει για την επόμενη χρονιά για το αν ανεβαίνει. Φέτος είμαι τραυματισμένη οπότε έχω περιορίσει τις προπονήσεις. Μακάρι να πάνε όλα καλά και να καταφέρω κι άλλα στο μέλλον».

Στην ίδια κατηγορία, των ανδρών, ο Ιωάννης Σωμαράκης από τον Παρούχα αναδείχθηκε ο μεγάλος νικητής με χρόνο 40΄15″. Στο δεύτερο σκαλί ανέβηκε ο Ιωάννης Καριεντίδης από τον Σ.Δ.Υ.Ρ με 43΄20″ για να συμπληρώσει την πρώτη τριάδα ο Ιωάννης Οικονομάκης από τον Ο.Κ.Α Αρκάδι με 44΄39″.

Στο δυναμικό περπάτημα των 8.500 μέτρων την πρώτη τριάδα αποτέλεσαν οι Γιώργος Παπαδάκης, Κώστας Νικηταράς και Νίκος Βορβακάκης.

Η φετινή διοργάνωση την 2,5 χιλιομέτρων είχε μόνο μία συμμετοχή καθώς το δημοτικό σχολείο απουσίαζε σε εκπαιδευτική εκδρομή εκτός νησιού. Έτσι η μικρή Άννα-Μαρία Φορτζάκη έφτασε στον τερματισμό 10 λεπτά και 40 δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση.

Άννα-Μαρία Φορτζάκη (1η στα 2,5 χλμ-παιδικό): «Είμαι πολύ χαρούμενη, μου άρεσε πάρα πολύ. Σε κάποια σημεία η διαδρομή είχε κάποιες ανηφόρες αλλά ήταν πολύ ωραία. Μόλις δω την μαμά μου να τερματίζει θα της πω σε ευχαριστώ πολύ καθώς εκείνη μου είπε να λάβω μέρος και ότι την αγαπώ πολύ. Σκέφτομαι να το συνεχίσω στο μέλλον και πιο επαγγελματικά σαν την μαμά μου».

Από την διοργάνωση δεν έλειπε η κρητική μουσική και ο χορός που προσέλκυσαν τα βλέμματα και την προσοχή Ελλήνων αλλά και ξένων με την φιλοξενία του τόπου να αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο στο γεύμα που ακολούθησε του αγώνα με τις γαστρονομικές γεύσεις, βασισμένες στην κρητική διατροφή, να είναι στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.

«Ο στόχος μας κάθε χρόνο είναι να αναδείξουμε τη δυναμική αλλά και τα αξιοθέατα του τόπου μας, συμβάλλοντας στην ανάπτυξη της αθλητικής δράσης και του αθλητικού τουρισμού. Το σύνθημα και το μήνυμα μας είναι να ανεβάσουμε όσο ψηλότερα γίνεται την Ελλάδα και την Κρήτη » τονίζει ο πρόεδρος της μη κερδοσκοπικής εταιρείας «Αγώνας Ψηλορείτη» Ανδρέας Ανδρουλιδάκης.

Υποστηρικτές του «Psiloritis Race» είναι η Περιφέρεια Κρήτης, η Περιφερειακή Ενότητα Ρεθύμνου, ο Δήμος Ρεθύμνης, ο Δήμος Αμαρίου, ο Δήμος Ανωγείων, Δήμος Φαιστού, το ΠΕΔ Κρήτης, το Πανεπιστήμιο Κρήτης, το Τμήμα Τουρισμού του ΤΕΙ Κρήτης , η ΑΝΕΚ Lines, το STAR Channel και πολλοί σύλλογοι και εθελοντικές ομάδες της Κρήτης.

Ολες οι πληροφορίες σχετικά με τη διοργάνωση δημοσιεύονται στην ιστοσελίδαpsiloritisrace.com, ενώ οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@psiloritisrace.com και στο τηλέφωνο 28310-35501.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *